ترفندستان

ترفندهای کامپیوتر*دانلود نرم افزار موبایل*کد شارژ ایرانسل*ویژوال بیسیک و....

ترفندستان

ترفندهای کامپیوتر*دانلود نرم افزار موبایل*کد شارژ ایرانسل*ویژوال بیسیک و....

دانلود دیکشنری

دیکشنری انگلیسی به فارسی برای موبایل  

 دانلود -  با حجم 1.38 مگابایت
 پسورد: www.arash98.com ( به کوچک بودن تمام حروف دقت کنید )

 

دیکشنری فارسی به انگلیسی برای موبایل ( آخرین محصول babylon) 

حجم: 1.47 M   | دریافت 

 

 

ADSL و WiMax

نگاهی به امکانات و فناوری های استفاده از اینترنتADSL و WiMax


آشنایی با عملکرد ای دی اس ال "ADSL"

زوج‌سیم مسی تلفن شهری از محدوده فرکانسی میان صفر‌ تا ‌‌۲ مگاهرتز پشتیبانی می کند که از این میان فقط برای کاربردهای شهری تلفن ثابت (PSTN) از پهنای باند ۴ ‌کیلوهرتز پشتیبانی می‌شود. بدین‌معنی که هنگام استفاده از تلفن معمولی حداکثر باند فرکانسی‌۴‌ کیلو هرتز مورد استفاده قرار گرفته و مابقی باند بلا‌استفاده می‌ماند.

سیستم
ADSL با‌ بکار‌گیری ‌تکنولوژی های ‌مدولاسیون‌‌ تقسیم فرکانسی و فشرده سازی اطلاعات‌‌‌‌ این امکان را بوجود می‌آورد که سیستم شماره‌گیری تلفن بتواند از پهنای باند ‌‌۴ ‌کیلوهرتز خود استفاده کند و مابقی باند فرکانسی آزاد برای اتصال به اینترنت و تبادل اطلاعات میان کاربر و مرکز خدمات‌ ADSL استفاده شود. استفاده از محدوده فرکانس‌‌۴‌ کیلوهرتزی نمی‌تواند بیشتر از ۵۶kbps سرعت در‌ اختیار کاربران قرار دهد و با استفاده از یک پهنای باندی معادل ‌‌۲ مگاهرتز میتوان تصور کرده که چه ‌مقدار بر سرعت تبادل اطلاعات افزوه می‌شود (چیزی در حدود ‌‌۵۰۰‌‌ برابر) و در این حالت است که میتوان به سرعت‌های ۸mbps و حتی خیلی بالاتر دست یافت (تکنولوژی های جدیدتر‌ADSL قادر به ارائه سرعت‌هایی بیش از‌‌‌‌۲۰mbps می‌باشند). در عمل ‌ADSL از پهنای باند‌فرکانسی‌ ۳۰KHz تا ‌‌۱۳۸KHz برای ارسال اطلاعات و باند فرکانسی ۱۳۸KHz تا ‌‌۱.۱Mhz برای‌گرفتن اطلاعات استفاده می‌کند.

سازندگان تجهیزات‌‌
ADSL معمولا از دو استاندارد تقسیم سیگنال فرکانسی استفاده می‌کنند ‌TM و CAP ، ‌استاندارد قدیمی‌ CAP با تقسیم کردن تمام پهنای‌باند به سه بخش مجزا، به مکالمات تلفنی باند صفر تا ‌۴ کیلو هرتز را اختصاص می‌دهد و برای ارسال ‌داده (Upstream) محدوده ‌‌۲۵ تا ‌‌۱۶۰کیلوهرتز و دریافت اطلاعات از باند ‌‌۲۴۰ کیلوهرتز به بالا صورت خواهد گرفت. بنابراین در نهایت این شیوه از سه کانال مجزا استفاده می‌کند. استاندارد DTM با تقسیم‌ کردن پهنای ‌باند به ‌‌۲۴۷ ‌کانال مجزا و اختصاص کانال‌هایی برای دریافت و ارسال داده‌‌‌ انعطاف‌پذیری بیشتری را در کیفیت سرویس بوجود می‌آورد. ولی در عوض پیاده‌سازی به مراتب پیچیده‌تری دارد.


تجهیزات سیستم ADSL

فارغ از تجهیزات مخابراتی تکنولوژی‌های ‌‌DSL بطور ساده در یک نگاه می‌توان گفت‌ ADSL از دو دستگاه خاص استفاده می‌کند: یک دستگاه معروف به مودمهای ‌DSL در محل مشترکین و دستگاه DSL Access Multiplexer یا DSLAM در محل شرکت ارائه دهنده خدمات. ADSL مودمهای ‌‌DSL که با نام ATU-R نیز از آنها یاد‌ می‌شود، مسئولیت برقراری اتصال میان کامپیوتر مشترک را با خط ‌DSL برعهده دارند. این نوع از مودمها معمولا با ‌USB و یا پورت اترنت ‌‌۱۰base-T به کامپیوتر کاربر متصل می‌شوند. در DSLAM با جدا سازی باندهای فرکانسی ۴‌ کیلوهرتزی از دیگر پهنای باند برای هر خط اتصالی ADSL امکان ارتباطات کاربران و اتصال به تجهیزات مجتمع پر‌سرعت را برای اینترنت در مراکز ارائه خدمات ‌ADSL فراهم می‌کند. 

فرکانس باند ‌‌‌۴kbps نیز به سمت سوئیچ‌های مخابراتی هدایت می‌شود. به هر DSLAM صدها زوج‌سیم متصل می‌شود که در نهایت بسوی یک اتصال اینترنت با پهنای باند خیلی‌ زیاد هدایت می‌شوند و تا وقتی این پهنای ‌باند ‌اشباع نشده است، مشترک می‌تواند به ‌صورت یکنواخت و با سرعت ‌بالا از اینترنت استفاده کند. در سمت مشترک، گاهی نیاز است که از یک‌ دستگاه فیلتر جداکننده بنام Splitter نیز استفاده شود تا میان باند‌فرکانسی صدا برای مکالمات تلفن با اطلاعات ADSL تداخل بوجود نیاید.

 
ADSL2 گامی فراسوی اینترنت پر سرعت

فناوری
‌ADSL تحولی عظیم و یک نقطه‌عطف در صنعت ارتباطات راه‌دور و استفاده از شبکه جهانی اینترنت با استفاده از امکانات و زیر ساختهای موجود در کشورها و سازمانها است و امکان خدمات آنلاینی همانند صوت و تصویر و ویدئو را فراهم می‌کند. با این‌وجود با نگاهی فناورانه‌تر به مزایا و معایب ‌‌ADSL، فاصله میان سرعت عملی ارتباطات‌‌ADSL بر روی کامپیوتر مشترکین و بحث محدودیت فاصله میان مراکز‌ ADSL با مشترک دو مشکل پیش‌روی این فناوری هستند. همچنین برخی پارامترهای کیفیتی نیز هنوز در‌‌ADSL پوشش داده نشده بودند. به‌ همین جهت در سال ‌‌۲۰۰۲‌ و ‌‌۲۰۰۳‌‌ استاندارهای جدیدی برای این فناوری با نام ADSL2 و ‌‌+‌ADSL2 تعریف شد. در یک نگاهی کلی ‌‌‌ADSL2 امکان حرکت بسمت سرعتهای نجومی مانند ‌۲۴mbps را فراهم می کند و ‌‌+‌ADSL2 بر مسافت موثر این تکنولوژی تا مرز ‌‌۶‌‌ کیلومتر می‌افزاید. این همه ماجرا نیست، امکان انتقال صوت و تصویر، افزایش بهره‌وری از پهنای‌باند و کاهش اتلاف باند‌فرکانسی، تفکیک‌پذیری بهتر باند‌ فرکانسی مکالمات تلفنی با باند ADS و مدیریت‌ توان ‌الکتریکی نیز از مهمترین دستاوردهای فناوری‌های جدید ‌ADSL هستند.
Reach ADSL2 هم استاندارد جدید ‌ADSL است که باز برخی کمبودهای استانداردهای قبلی را کامل نموده است. آنچه گفتنی است تطبیق و سازگاری کامل این نوع از استانداردها با مودمهای از نوع ‌ADSL است. لذا برای بهره‌گیری از این فناوری‌ها نیازی به تعویض مودم و تجهیزات ‌‌ADSL نیست. 

آشنایی با عملکرد وایمکس "WiMax"

خیلی از کاربران اینترنت زمانی را به یاد دارند که توسط مودم‌های Dial-Up به شبکه‌ی پهناور اینترنت وصل می‌شدند و از این دنیای مجازی استفاده می‌کردند. در آن زمان حجم اطلاعات بسیار بسیار کم بود و اکثر وب‌سایت‌ها در کمتر از ۱۰ ثانیه به صورت کامل بارگذاری می‌شدند. رفته‌رفته دامنه‌ی اطلاعات و نیاز کاربران افزایش یافت و این باعث شد تا نوآوری‌های جدیدی در زمینه‌ی ارتباطات بوجود آید. برای مثال فناوری‌های DSL و کابل‌های نوری از جمله‌ی این فناوری‌های جدید در زمینه‌ی تبادل اطلاعات با سرعت بالاتر بود. اما همگی می‌دانیم که در دنیای فناوری اطلاعات تلاش برای نوآوری و بهتر شدن روز به ‌روز جدی‌تر می‌شود.


ادامه مطلب ...

چند ترفند رجیستری

در این ترفند شما می آموزید :

* چگونه پیغام Low Disk Space را در هنگام پر بودن دیسک حذف کنید
* چگونه سرعت مرورگر خود را 
Windows Explorer and IE بالا ببرید
* در هنگام اجرای برنامه
Outlook کاری کنید که دیگر مسینجر  MSN Messenger 

   ظاهر نشود
* هنگام ورود به کامپیوتر دیگر اسم آخرین نفری که با کامپیوتر کار کرده است را  

    نمایش ندهد 

* مخفی سازی گزینه Setting 

*چگونه سی دی رام و دی وی دی رام  ناپدید شده را آشکار کنیم 

*  و آخری هم حذف نوشته راهنما ( ToolTip ) هنگامی که برروی دکمه های  

Close  , Min ,Maximaze میرویم

ادامه مطلب ...

ترفند رجیستری

 

روشن کردن کامپیوتر تنها با وارد کردن اسم خودتان از صفحه کلید کامپ 

ابتدا بعد از روشن شدن کامپیوتر دکمه DELETE را میزنیم وبعد از ورود به صفحه SETUP روی گزینه Power Manegment Setup میرویم و سپس کلید ENTER را میزنیم و به روی قسمت POWER BY KEYBOARD میرویم ودکمه ENTER را میزنیم...

(البته در بعضی از مواقع شاید باید 2 بار دکمه ENTER را بزنیم) سپس کلمه نام خود را مثلا Mohammad را وارد می کنیم وکلید ENTER را میزنیم و دوباره همان نام Mohammad را وارد میکنیم و سپس کلید ENTER را میزنیم در اخر کلید ESC را میزنیم و وارد صفحه اصلی می شویم و کلید F10 را به عنوان تایید تغییرات انجام شده میزنیم و کامپیوتر RESET میشود و بعد از خاموش کردن کامپیوتر نام خود را وارد کنید تا کامپیوتر شما روشن شود .

نکته مهم: دوستان عزیز توجه کنید که کابل برق کامپیوتر هرگز از برق درنیاید چون در این صورت فقط با فشردن دکمه POWER میتوان کامپیوتر را روشن کرد.

 

تغییر فرمت کلیه فایل های موجود در یک فولدر با فرمت یکسان در محیط

 
حتمأ میدانید که جهت تغییر فرمت یک فایل به فرمتی دیگر در محیط ویندوز، کافی است نام فایل را ویرایش کرده و در انتهای نام آن فرمت قبلی را پاک نموده و فرمت جدید را وارد نمایید. به عنوان مثال برای تبدیل bia2bnd.jpg به bia2bnd.gif کافی است آن را Rename نموده و این تغییر نام را صورت دهیم (البته به شرط فعال نبودن Hide extensions for known file types در Tools > Folders Options > View اما آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که اگر در فولدری تعداد زیادی فایل داشته باشیم برای تغییر فرمت کلیه این فایل ها به فرمت دیگر چه باید کنیم؟ در این ترفند قصد داریم نحوه این کار یعنی تغییر فرمت کلیه فایل های موجود در یک فولدر با فرمتی خاص به فرمتی دیگر را به روشی جالب و متفاوت برای شما بازگو نماییم.

ابتدا همانطور که ذکر شد دقت نمایید قابلیت مشاهده فرمت فایل ها در ویندوز فعال باشد. بدین منظور از منوی Tools وارد Folder Options شوید. سپس به تب View رفته و تیک گزینه Hide extensions for known file types را بردارید و OK کنید.

حال My Computer را باز نمایید.
به محلی که فایل های مورد نظر شما موجودند مراجعه کنید.
سپس بر روی فضای خالی از صفحه راست کلیک کرده و از New گزینه New Text Document را انتخاب کنید.
نام فایل را به دلخواه و با فرمت bat. انتخاب نمایید. به عنوان مثال نام آن را bia2bnd.bat بگذارید.
سپس بر روی فایل ساخته شده راست کلیک کرده و Edit را انتخاب نمایید.
خواهید دید که فایل با Notepad باز میشود.
اکنون کد زیر را در درون Notepad عینأ Copy و Paste نمایید:
ren *.FirstFormat *.SecondFormat

در کد بالا، منظور از FirstFormat، فرمت اولیه و حال حاضر فایلها و منظور از SecondFormat فرمتی که قصد تبدیل به آن را دارید است. این دو را بسته به فرمتهای مورد نظر خودتان تغییر نام دهید.
اکنون از منوی File بر روی Save کلیک کنید تا فایل ذخیره شود.
حال اگر بر روی فایل خود دوبار کلیک نمایید، بلافاصله کلیه فایل های موجود در فولدر که فرمت آنها را به جای FirstFormat وارد نموده اید به فرمت جایگزین SecondFormat تبدیل میشوند!
به عنوان مثال اگر ما قصد تغییر فرمت فایلهای موجود در یک فولدر از jpg به gif را داشته باشیم، کد ما اینگونه خواهد بود:
ren *.jpg *.gif
با کمی درایت میتوانید از این کددهی در Notepad و تغییر نام فایل ها استفاده های مختلفی بکنید. 

  

بقیه ترفندهای رجیستری در ادامه مطلب

 

ادامه مطلب ...

چگونه حجم و کیفیت تعداد زیادی عکس را در یک زمان کاهش دهیم؟

شما از چه نرم افزاری جهت کاهش اندازه و کیفیت عکسهای خود استفاده می کنید ؟ فرض کنید صدها عکس دارید که می خواهید آنرا در اینترنت به اشتراک بگذارید و می بایست اندازه و کیفیت آنرا کم کنید، چه می کنید؟

ما به شما PIXresizer را پیشنهاد می کنیم. این نرم افزار رایگان قابلیت تغییر اندازه و حجم تعداد زیادی عکس را در یک زمان داراست. 

ویژگیهای این نرم افزار عبارتست از :

- امکان تبدیل یک یا چند تصویر به نسخه کم حجم تر

- امکان تبدیل نوع فایل به فرمتهای رایج گرافیکی چون : (.bmp, .gif, .jpg, .png, و .tif)

- امکان ساخت تصاویر بند انگشتی جهت استفاده در پروفایل و …

- پشتیبانی از EXIF

- پشتیبانی از موتورهای فشرده سازی JPEG و TIFF

- امکان تغییر میزان DPI در خروجی

- امکان چرخاندن عکس

- و …

این نرم افزار برای تمامی کاربران وب و دارندگان سایتها و وبلاگهایی که می خواهند ترافیک حجمی سایت خود را کاهش دهند و وبگردی سریعتری را برای بازدیدکنندگان خود فراهم سازند توصیه می گردد. 

دانلود نرم افزار 

حجم : ۳.۳ مگابایت